Här finns en sammanställning över vanliga frågor med svar. HIttar du inte det du söker? Kontakta oss!
Handla & Order
Att handla på surdegsbutiken.se.se är enkelt. Lägg önskade varor i varukorgen och gå till kassan. Det finns flera smidiga alternativ för att betala och vi har snabba leveranser.
Vi har inget lägsta belopp att handla för, däremot tillkommer frakt.
Surdegsbak handlar mycket om tycke, smak och erfarenhet och är således högst individuellt. Vi har produkter i flera olika prisklasser och kvaliteter, så välj en vara du gillar. Har du några funderingar kring produkterna får du gärna kontakta oss.
Efter du har betalat skickas en automatisk orderbekräftelse via email. Om du inte har fått den kan den hamnat i din skräpkorg (spam). Kontrollera skräpkorgen och markera mailet som “inte skräppost” så att kommande mail hamnar rätt.
Kontakta oss om du inte hittar din orderbekräftelse.
Om du redan redan har lagt en beställning och betalat, kan vi tyvärr inte lägga till varor. Du kan välja att antingen lägga en ny beställning, eller kontakta oss så att vi annullerar din beställning (om den inte redan skickats) så att du kan lägga en ny.
Order som inte hanterats går fortfarande att makulera. Kontakta oss omgående så försöker vi lösa det.
Kontakta oss om du inte hittar produkten du söker. Vi breddar kontinuerligt sortimentet och har ibland möjlighet att göra specialbeställningar från våra leverantörer.
Betalning
Betalning sker enkelt och tryggt via Payson. Välj att slutföra köpet direkt med Swish, VISA, MasterCard, eller internetbank.
Frakt & Leverans
Vid erbjuder fri frakt vid beställning över 495 kr. Vid lägre belopp tillkommer frakt beroende på storlek och vikt. Eventuell fraktkostnad visas i kassan.
Vi levererar snabbt! Vår ambition är att skicka lagerförda varor inom 24 timmar helgfria dagar, vilket innebär att du vanligen har dina varor inom 1-3 vardagar.
Vi skickar vanligen varor med PostNord och DHL. Beroende på paketets storlek och mottagande adress levereras försändelsen antingen till din brevlåda eller till närmsta ombud.
Beroende försändelsens storlek levereras den antingen i brevlådan eller till ditt närmsta PostNord- eller DHL-ombud.
Paket som inte hämtas ut efter viss tid returneras av speditör och du kommer att debiteras för att täcka hantering och returfrakt. Ångerrätten gäller inte i dessa fall. Läs mer under våra köpvillkor.
Kontakta oss omgående och berätta vad som hänt så löser vi det.
Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument (ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att du skall kunna nyttja din ångerrätt måste du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning.
Kontakta oss om du vill returnera din vara så får du instruktioner hur du går tillväga.
Notera att vi inte accepterar returer som skickas tillbaka med postförskott.
Då vi vill hålla bra pris och villkor till alla våra kunder, får du som kund stå för returfrakten vid nyttjande av ångerrätten.
Inom 7 dagar efter att varan inkommit till oss betalar vi tillbaka värdet av de returnerade varorna.
Nej, om du inte hämtar ut ditt paket gäller inte ångerrätten och du får stå för returfrakt samt hanteringskostnad. Läs mer under våra köpvillkor.
Reklamation
Vid fabrikationsfel på en vara har du rätt att reklamera den. Kontakta vår kundservice för instruktioner hur du reklamerar din vara.
Vid eventuell transportskada är det viktigt att du rapporterar detta till speditören vid mottagandet, samt kontaktar oss direkt.
Kontakta oss
Har du ytterligare frågor eller andra funderingar? Tveka inte att kontakta oss. Kontaktinformation hittar du under Kontakta oss.